Cara membuat fake virus messege

Ini merupakan visual basic script di mana script ini langsung tidak merbahaya kepada sesiapa dan tidak merbahaya kepada komputer anda. Script ni boleh diubahsuai menggunakan text editor kepada apa sahaja yang anda suka.
lol=msgbox("Warning we have detected a virus Press YES To Restart and remove virus Press No To Try and Remove it on your own." , 20, "WARNING - SYSTEM DAMAGE")
 Caranya ialah:



  • Buka Notepad anda dan copy paste code di atas seperti gambar di bawah. Err gambar dibawah ni aku dah ubah dia punya mesej ok.
  •  Anda boleh ubah mesej start daripada "warning" sampailah kepada titik " . " tu. "Warning - System Damage" tu juga anda boleh ubah kepada yang anda mahukan. "20" tu biarkan begitu ok?
  • Lepas tu, save la. Tapi nak save tu pastikan bahagian "Save as Type" tu pilih "All Files".
  • Bila dah pilih All Files tu, save la apa sahaja yang anda nak asalkan extension dia tu dot vbs [.vbs]
  • Contohnya macam ni: Script.vbs

 Contoh mesej yang aku buat:



Jadi, apa gunanya benda ni? Hmm, anda boleh kenakan kawan anda, letak script ni di startup komputer dia, kalau dia tak tahu pasal script ni, mesti dia ingat ni virus hehehe. Apapun, script ni hanyalah untuk suka-suka sahaja.

Nota: Sesetengah antivirus akan kesan script ni sebagai virus. Itu normal. Sebarang kerosakan/kerugian yang anda tanggung akibat daripada script ini tak akan ditanggung oleh saya. This script is clean to begin with.

Comments

Most Popular!

Cara mengembalikan folder yang ditukarkan menjadi shortcut

OneDrive dan Kelebihannya

ShowDesktop icon hilang?